Page 3 of 10 FirstFirst 12345678910 LastLast
Results 21 to 30 of 94

Thread: Feedback: Jim Lee's Batman

Inactive Member The Ro's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Gister bij de Bruna Batman gekocht!

Dit is de allereerste keer dat ik zelf een Batman nummer koop. Ik heb enkele oude boekies thuis liggen, maar het boeide me nooit.
    Batman vond ik alleen leuk in de eerste twee films, maar dat had meer te doen met Tim Burton.

Maar dat is nu anders, wat een gave comic!
    JP heeft wijs gedaan deze te vertalen, anders had ik 'm waarschijnlijk nooit gekocht. Mysteries! zo ken ik Batman weer! De comic krijg ook zo veel meer diepte door de vele cameo's, reverenties naar andere DC karakters en herkenbare achtergronden. Het enig minpunt is dat ik nu ongeveer 6 weken moet wachten voor het nieuwe deel.
    Jim leverd oogstrelend werk met veel detail af, gaaf! En Loeb begint het verhaal meteen goed! De Bat in serieuze problemen. En meteen al 4 supertypes die het verhaal verblijden met hun opkomst!

Dat bewijst maar weer eens dat ik niet zo'n doorgewinterde striplezer ben tot ik op de laatste pagina het 'audiocommentaar' las van Lee
    Alle punten die hij aanstipte had ik overheen gelezen. Behalve de bloempjesarmband bij Catwoman, dat viel me meteen op en dacht ik aan Ivy. Maar wat een leuke comic. Ik had 'm in een adem uitgelezen, nog voordat ik van Amsterdam Utrecht berijkte. [img]biggrin.gif[/img]

Ik vind het trouwens goed dat Lee op de details let. Ivy heeft een veel 'voller' borstpartij en staat er verleiderlijker bij dan Catwoman, die wat slanker van sluwer is. Dat is natuurlijk de verschillende aard en doen van de karakters.
    Ivy si een verleidster, Catwoman een inbrekster.
    Dat vind ik goed, er zijn al zoveel comics waar de vrouwen allemaal hetzelfde eruit zien, zelfde proporties en houdingen. Denk maar aan Liefeld, Turner, zij kunnen gewoon niet anders een vrouw tekenen. Hoera voor Lee!

Btw, Ik ben nog steeds van mening dat Catwoman geen partij is voor Black Cat. Ze zal het verliest het aan alle kanten. Hoewel ze allebij wel veel overeenkomsten hebben [img]graemlins/hmmm.gif[/img]

Inactive Member boomboom's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Ro.:
    Ik had 'm in een adem uitgelezen, nog voordat ik van Amsterdam Utrecht berijkte. [img]biggrin.gif[/img]
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">BEREIKTE!!!!!!

[img]tongue.gif[/img]

En ik moet erbij aansluiten!

Ik heb net op Den Haag Centraal (wachtend op stoptrein naar Voorburg) Batman Hush #1 gekocht en ik vind hem ZO mooi!! De karakters zijn bekend maar met een twist en een edge getekend en geschreven dat het ZEER indrukwekkend is!!!

De relatie PI/CW is zeer mooi bedacht en uitgewerkt en de Croc is zo gaaf en brutal!!!

Ben benieuwd nar de volgende aflevering!!

En WAAG het niet deze ook te beeindigen voor het einde!!

[img]graemlins/devil.gif[/img]

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by boomboom:
    BEREIKTE!!!!!! [img]tongue.gif[/img]
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Sjeez, je begin net op m'n vriendin te lijken...
    [img]tongue.gif[/img]
    Anyway, l.b. [img]wink.gif[/img] (zie Onzin topic)

Inactive Member Pee-Duh-Bee's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by boomboom:
    BEREIKTE!!!!!! [img]tongue.gif[/img]
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Sjeez, je begin net op m'n vriendin te lijken...
    [img]tongue.gif[/img]
    Anyway, l.b. [img]wink.gif[/img] (zie Onzin topic)
    </font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Staat voor 'lekker belangereik'... voor de niet-ingewijden [img]wink.gif[/img]

Terug naar topic...

Pee

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik blijf het stom vinden:
    Jim Lee's Batman...

Waarom niet meteen 'Batman: Hush' genoemd?
    En mochten dan de andere story-arc het ook goed doen, geeft hun gewoon die subtitle.
    Lee zal ook wel niet voor altijd Bat blijven tekenen

Inactive Member Pee-Duh-Bee's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik denk zomaar dat de naam 'Jim Lee' beter verkoopt dan het woord 'Hush' [img]wink.gif[/img]

Jim Pee

Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Dat weet ik niet,
    Ik kende hem alleen van naam en andere mensen die ik de comic heb aangeraden (geen Noobs in comicland) zegde die naam ook niet veel.

Inactive Member Martijn van Turnhout's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Dat weet ik niet,
    Ik kende hem alleen van naam en andere mensen die ik de comic heb aangeraden (geen Noobs in comicland) zegde die naam ook niet veel.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">En met 'geen noobs in comicland' bedoel je mensen die de Donald Duck als professioneel leesvoer beschouwen? [img]biggrin.gif[/img]

All kidding aside... Jim Lee is wel degelijk een bekende naam. Logisch dat JP deze gebruikt. In deze roerige tijden is het niet genoeg om alleen met de naam 'Batman' naar voren te komen. Met de naam van zo'n populaire en bekende tekenaar wordt er hopelijk meer aandacht aan de comic geschonken.

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Het enig minpunt is dat ik nu ongeveer 6 weken moet wachten voor het nieuwe deel.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Wees blij dat we het schema hebben opgevoerd, anders was Batman gewoon tweemaandelijks geworden. [img]smile.gif[/img]

We hadden de mazzel dat op het moment dat ik 'Hush' hoofdstuk 1 begon te vertalen, al acht nummers op voorraad lagen. Dat gaf Juniorpress de vrijheid om de boel versneld uit te geven.

En mochten dan de andere story-arc het ook goed doen, geeft hun gewoon die subtitle.
    Lee zal ook wel niet voor altijd Bat blijven tekenen
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Als Juniorpress meer Batman gaat uitgeven, dan noemen we het dan gewoon weer anders en beginnen we opnieuw met een nummer 1 (cursusje gevolgd bij Joe Quesada).

Maar serieus, ik had Batman Hush ook een prima titel gevonden, maar ik kan me wel vinden in de beslissing van de eindredactie (net als enkele andere mensen op dit board, zie ik). Veel van de JP-lezers kennen de naam Jim Lee en dat helpt hopelijk. Al helpt het maar een beetje--!

Inactive Member Xanta Claws's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Eergisteren in Arnhem "Jim Lee's Batman" gekocht en vandaag pas gelezen.
    Persoonlijk had ook ik Batman: Hush een betere titel gevonden, maar dat gebruik wordt gemaakt van de naam Jim Lee kan ik ook wel begrijpen, al vraag ik me wel af of het grote deel van de kopers (degenen die een "stripboekie" kopen om de "mooie plaatjes") de naam echt wel kennen.

De tekeningen van Jim Lee smaken bij mij altijd al naar meer, dat is al zo sinds zijn run op Uncanny X-men.
    En hoewel ik nog nooit veel interesse heb gehad in Batman en dus niet veel meer weet dan de standaard-gegevens over Batman, moet ik zeggen dat dit verhaal me wel kan boeien, daar waar de meeste andere Batman-verhalen dat niet konden.

Ik vermoed dat dat niet alleen aan de tekenstijl ligt, maar ook door het gebruik van zoveel verschillende karakters/gastoptredens, zonder dat het tot nog toe oercrowded wordt.
    Ik zal dan ook de volgende delen van deze arc aanschaffen (al was het dan maar om JP een steuntje in de rug te geven), zolang dit verhaal hopelijk wel compleet wordt uitgegeven.

Snif, ik denk nog steeds met weemoed terug aan het cancellen van Rising Stars...